Wielkanocny kogut

Witajcie Kochani!

Święta tuż, tuż, wszyscy wokół przygotowują wielkanocne kartki i ozdoby. U mnie podobnie; jajka, kwiaty i stroiki już gotowe. Jedną ze świątecznych dekoracji domu będzie kogut, którego ozdabianie sprawiło mi wiele przyjemności.  


Przygotowałam dla Was tutorial, w którym krok po kroku opisałam etapy powstawania tej dekoracji.

Bazą jest kogucik z hdf, któremu  na początek postanowiłam dorobić kolorowy ogon. Piórka wycisnęłam z masy lekkiej, przykleiłam za pomocą heavy body gel i pozostawiłam do wyschnięcia. 


Następnie całość zagessowałam czarnym gesso; piórka pędzelkiem, a resztę bazy gąbeczką- pędzel zostawia brzydkie smugi. 

 

Po wyschnięciu, za pomocą pędzelka piórka pokryłam klejem magik, pozostawiłam na kilka minut do lekkiego przeschnięcia i na cały ogon przykleiłam tęczową folię termoton od ITD Collection. Folię tapowałam twardym pędzelkiem, aby weszła w zagłębienia piórek. 

Następnym etapem pracy było pokrycie korpusu koguta pastą pękającą. Pastę nakładałam nierównomiernie szpachelką, aby spękania wyszły różnej wielkości. Pracę pozostawiłam na noc do wyschnięcia, tak wyglądała rano.

 

 

Pozostało ozdobienie grzebienia i dzióbka; tutaj również użyłam folii termoton, tym razem w kolorze czerwonym, jak na rasowego koguta przystało. Dodatkowo pracę lekko przetarłam patyną, nadając jej złoty połysk.


Całość postanowiłam udekorować własnoręcznie zrobionymi kwiatami z foamiranu, dołożyłam kawałek gazy, kilka listków, mech chrobotek i mech kręcony.


Kiedy kwiatowa kompozycja była już gotowa okazało się, że nie ma możliwości, ani postawienia, ani powieszenia gotowej pracy... Nie pomyślałam wcześniej, ale jak to mówią; ,,potrzeba jest matką wynalazku''. Robiłam ostatnio jajka, więc zostało mi kilka podstawek, wystarczyło zagessować na biało, przetrzeć patyną, przykleić klejem na gorąco i stroik gotowy.    






Mam nadzieję, że spodoba się Wam mój pomysł na wielkanocną dekorację stołu, czy komody.

Pozdrawiam Was serdecznie i korzystając z okazji życzę zdrowych i pogodnych Świąt Wielkanocnych:)


9 komentarzy:

  1. Te spękania są CUDOWNE!!! Czadowo!

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo mi się podoba ten kogucik. Piękna ozdoba

    OdpowiedzUsuń
  3. Jaki wspaniały kogutek. I te kwiaty takie piękne.

    OdpowiedzUsuń
  4. Kogut wygląda przepięknie, a kolorystyka ogona jak w pawich piórach.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ależ ta kurka jest piekna. Mnóstwo widac było przy niej pracy, ale jaki efekt końcowy... :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Kogut obłędny! A ogon jest przepiękny! Napatrzeć się nie mogę jak się mieni :-)
    pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ależ ten kogut jest fantastyczny! I jakie piękne kolory ma na ogonie! 💗

    OdpowiedzUsuń
  8. cudny jest! Piórka ma przepiękne :) i taki gość zmyłkowy :D

    OdpowiedzUsuń

Podsumowanie Calu charytatywnego Irvette

 Witajcie Kochani. Za nami wspólne dzierganie wzoru Agi S- Irvette. Powstało wiele przepięknych chust. W naszym mniemaniu wszystkie Calinecz...