Przybronik na pędzle

Witajcie :)
Na pewno w domu macie dużo opakowań/puszek, które wyrzucacie. Myśląc recyklinowo tego typu opakowania najprościej wykorzyatać na wszelkiego rodzaju przyborniki i najprościej je ozdobić.

Ja chciałam zrobić sobie wysoki przybornik na pędzle, więc wybrałam wysokie opakowanie. Jeśli puszka na to pozwala to należy usunąć papier, jeżeli nie tak jak moja to trudno - można sobie z tym poradzić. Opakowanie należy pomalować białą dobrze kryjącą farbą akrylową lub podkładową lub gessem. Ja pomalowałam dwa razy, aby jak najlepiej pokryć czarny nadruk, ponieważ bałam się, że mi się przebije przez papier ryżowy.

Po wyschnięciu farby akrylowej klejem do decoupage przykleiłam papier ryżowy z kolekcji Wiosenny Shabby Chic w róże.

Co do spękań to od dłuższego czasu szukam na nie sposobu i tym razem zrobiłam je preparatem dwuskładnikowym Pentart. Najpierw pędzlem nałożyłam preparat nr 1, a po jego wysychnięciu szpatułką  preparat nr 2, który po wyschnięciu jest przezroczysty.

Pozostawiamy do wyschnięcia, podczas wysychania pojawiają się spękania. W zależności od tego, jak grubo zostanie nałożony tak duże i głębokie spękania powstaną. Spękania możecie wypełnnić patyną lub woskami.

Ja użyłam ciekłej patyny. Puszkę przetarłam wacikiem nasączonym patyną, a następnie drugim czystym starłam jej nadmiar.


Po przetarciu suchym wacikiem moim oczom ukazały się spękania. Dałam cieńką warstwę składnika nr 2 do spękań, ponieważ chciałam uzyskać małe delikatne spękania. Przybronik zabezpieczyłam lakierem z rozpuszczalnikiem.

Na drugą puszkę nałożyłam preparatu nr 2 więcej i spękania są większe i głębsze. Wypełniłam je antyczną pastą postarzającą z bitumem. Całośc zabezpieczyłam lakierem z rozpuszczalnikiem.

Przybornik postarzony ciekłym bitumem.

 Przybornik postarzony pastą antyczną z bitumem. Papier ryżowy wydrukowany na zamówienie ze zdjęcia Tutaj znajdziecie formularz, gdyby ktoś potrzebował  wydrukować papier ryżowy z własną grafiką.

Przedstawiony w tym poście prepart do spękań lepiej sprawdza się na powierzchniach płaskich. 
Na powierzchniach zaokrąglonych trudniej szpatułką się nakłada, ale jak widzcie powyżej można dać radę :)

Pozdrawiam serdecznie :)

Papiery ryżowe 

Wszystkie pozostałe preparaty

Oryginalny wpis:

https://tworczagrupa.blogspot.com/2020/03/tutorial-przybornik-na-pedzle.html

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Podsumowanie Calu charytatywnego Irvette

 Witajcie Kochani. Za nami wspólne dzierganie wzoru Agi S- Irvette. Powstało wiele przepięknych chust. W naszym mniemaniu wszystkie Calinecz...